första skoldan och underbar ponny!

ska försöka blogga så mycket som möjligt nu...

Ja idag börja skolan igen!
fruktansvärt segt...
men ska jag vara ärlig, gillar jag klassen skarpt.

haha tro de eller ej men ja jag och Ida börja ju högstadiet nu.
fast Ida har hoppat över en klass, så hon hoppar sexan och börjar dirr i sjuan.
roligt de, blir så sällan annars vi skulle ses osv...

schemat verkar helt ok!
bara de att vi har språkval 3 ggr i veckan...
hatar språkval, sjukt tråkigt och läraren e helt jävla bäng.
annars tycker jag om våra ''klassmentorer''.

galet schyssta!
that's good!

blev sjukt förvånad, fick ett busskort?!
jag bah: Vafan ska jag med de till?????
sen när jag ska hem berättar busschauffören att hon inte kommer köra sista turen längre...
och de innebär att jag kommer få gå av på ett ställe som ligger över 2 km hemifrån mig.
så jag kommer vara hemma något över fyra, varje dag utom måndagar....
GREAT! eller inte....
aja de e bara att gilla läget! får jue motion, kommer köra power walk hela vägen hem!
de får man snygg röv av (Y)

när jag kom hem käka jag, sedan ut till stallet.
hämta in ponnyn, fixa henne.

velade fram å tillbaks om jag skulle rida i paddocken eller ut.
men valet hamnade på att rida ut.
tog en sväng bort till några ängar.
och gud, ponnyn var taggad till t u s e n!
gud va roligt de var!
hoppade över några gärdsgårdar, och Finesse tyckte de var sjukt kul.
så ska dit imon och hoppa mer.
kunde inte hoppa så mycket då jag inte hade någon väst eller några frambens skydd på henne.

kommer skritta dit och värma upp henne där.

har tänkt att denna veckan ska vi bara ha roligt, rida ut, mycket kondition.
nästa vecka ser tränings schemat ut såhär:

Måndag: Dressyr, hemma.
Tisdag: Dressyr, hemma.
Onsdag: uteritt, bara sträcka på sig.
Torsdag: Hoppträning för Lotta.
Fredag: skritt tur i ungifär 1 timma.
Lördag: Tävla, Lilla Edet LB.
Söndag: Vila.

det är schemat för Finesse nästa vecka.

kan berätta att de hängde en GRODA i min STÄNGSELTRÅD?!
hahah helt sjukt asså...

kommer bli bättre på att lägga in bilder osv.
men var beredda på att de mesta är bilder tagna med min iPhone.
så inte högsta kvaliten!

slänger in några bilder från idag.

prinsessan <3


HAHAHA GRODAN!


Glad chey! mm kul å åka buss, menar'e....


/ Caroliiiiiiiiiine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0