skitsnack, beteenden, avundsjuka osv.

jaa om man tänker efter hur ser våran värld ut egentligen?
så mycket skitsnack som går, rykten m.m.
det är sjukt, riktigt sjukt hur vi kan kalla varandra för sånna brutala ord?!

något som gör mig riktigt arg är när tjejer säger att alla killar är svin.
vadå svin? de kan möjligtvis BETE sig som de, men de är inte de.
Kolla på er själva, va gör att tjejer är så mycket bättre än killar?
tjejer och killar tänker på olika sätt, ja de gör jue alla. men om man tänker ''kön till kön'' så har jue killlar likare tanke sätt som varandra än vad de har om man jämför en tjej och kille.

tycker de bara är så fruktansvärt fel. jag skulle a l d r i g säga att alla killar är svin, never.
som sagt de kan möjligtvis bete sig som de men de är inte de.

om jag skall vara ärlig tror jag att tjejer är bäst på detta med skitsnack och att trycka ned andra.
så mycket rykten och sådant som tjejer skapar är sjukt. det är fel.
något som är riktigt fel är när tjejer trycker ner andra bara för att de inte har samma förutsättningar som andra.
alla har inte den bästa mobilen, de snyggaste kläderna osv.
men bara för att de inte har allt de där så ha väll vi ingen rätt till att trycka ned de?
eller är jag helt fel ute och cyklar?
Jag tycker att alla borde ta och tänka om som håller på såhär.
Jag kan erkänna att JA jag har gjort detta, de var visseligen längesen men de är fortf inte okej.
jag skulle aldrig göra om det därimot.
och mycket utav detta förekommer inom ridsporten... tyvärr.
bara för att h*n inte har en Kinsland jacka kan inte h*n rida bra.
VI DÖMMER ANDRA GENOM ATT BARA TITTA PÅ VAD DE ÄGER OCH DE ÄR FEL!
som sagt alla har inte samma förutsättningar och de får vi ta och respektera.
något jag kan störa mig enormt på är när någon får en ny fin KL jacka, och ist för att säga ''Gud va snygg jacka du fått/ köpt!'' så börjar det med en massa skitsnack om att h*n inte är värd en sån fin jacka eller så säger någon ''Man rider inte bättre pga att man har massa märkes kläder.'' den repliken har jag fått höra hur många gånger som helst, och JAG VET att man inte gör de. och de som håller på såhär med att sprida rykten lr säga elaka saker är bara avundsjuka på att de inte har de, och jag tycker att man skall glädjas åt andra, inte hålla på och bli ovänner och vara elak. för de vinner man inte på, de vet jag.
Jag som många vet, bytte ryttarförening, pga att jag kände att jag fick inte den träning eller hjälp som jag behövde tyvärr.
och nu när jag bytt är inget som förr. jag blir bemött på ett helt annat sätt... människor kollar inte ens åt mitt håll, de säger inte hej, utan de är bara allmänt sura.. ? och det är vuxna människor vi pratar om.
Det var MITT val, ingen annans, mitt. och varför skall jag bli bemött på ett helt annat sätt bara för att jag bytte förening? vad vet jag, de kanske inte gillade/ gillar mig? men okej, man kan INTE gilla alla, men man skall då för tusan respektera varandra och vara vänlig och trevlig. och de har gått mycket rykten om att jag hatar den ridklubben..(?) varför skulle jag ens göra de? jag ser inte min anledning. jag gillar den ridklubben, jag har alltid tyckt att alla varit trevliga och goa, jag älskar deras anläggning så otroligt fräsch och fin. men nu blev allt helt upp och ned? och de värsta är att jag vet vem de är som hittat på detta, och jag står h*n ganska nära. tråkigt att de skall behöva vara såhär, men jag kan inte ändra på andra människor, de kan bara ändra på sig själva.
galet rörig text, men de är mina åsikter.
Vad tycker ni? Har jag helt fel?

Jag vill ha ERA åsikter så kommentera på!



/ Caroliiine

Kommentarer
Postat av: josefine

håller helt klart med!

jag äger ingen kingsland tröja, inga ''fina'' ridstövlar..jag är inte glad över det..men bah för det så rider jag inte sämre än andra!

jo sämre än roffe osv ;) men inte sämre än nån som är lika bra som mig FAST har kingsland kläder! ;)

gillar inte folk som trycker ned andra, dom borde ärligt ta och skämmas rejält! människor är olika, absolut INGEN är likadan som nån annan! och jag fattar inte varför vi sätter dit 'vissa' människor?

håller helt klart med dig carro! och jag vill verkligen få stopp på det. men hur? det finns inget man kan göra typ? asså det stör mig riktigt mkt att dom som har bra åsikter, och dom som vill ändra och förbättra nånting! att deras röst inte hörs! tycker att alla borde få bestämma lite! inte att det är en viss person som ska bestämma över allt! det är fel, det blir typ som att den personen är extra mkt värd osv!



.....

2011-07-14 @ 19:51:53
URL: http://cheeeeeyen.blogg.se/
Postat av: Bebo

håller med er båda. något av det värsta är att det förekommer överallt och grovt kan det bli! Ne fy, respektera det bara! Hur orkar dom äns -.-'

2011-07-15 @ 15:43:43
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/fredag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-07-15 @ 16:26:09
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: borisjelic

Hejj :D Har en dagens fråga på bloggen och det skulle vara awesome om du kunde svara på den :D!

2011-07-15 @ 16:30:54
URL: http://boriiisjeliiic.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jätte fin blogg du har :)

2011-07-15 @ 16:37:32
URL: http://tessanaslin.blogg.se/
Postat av: hubbabubba :p

håller me dej ! folk ska inte trycka ner andra människor bara för att enligt dom hon/han inte är som dom tkr e bra på deras sätt..ehh konstig mening? x) Alla e ju olika, så äre. Visst man kan inte gilla andra å så..men man får accseptera de dom väljer, du sa ju att de va ditt val lr hur? då är det ju så, du valde det för dej..men inte direkt för dom som bara snackar skit :)

2011-07-16 @ 16:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0