min dröm, blev verklig

nu försöker vi ta detta från början.

när jag var i skåne på läger bestämde jag mig för att sätta ut Finesse på annons när jag kom hem.
samtidigt som jag bestämde de, hade precis min tränare (Lotta) satt ut sina två GALET fina ponnysar på annons.
och ja, pappa ringde och frågade om vi kunde komma och provrida båda ponnyerna när jag kom hem från skåne.
det var helt ok.
så måndagen efter jag kom hem åkte jag, mamma och pappa till Lotta och Jonna och prov red dessa två galet fina ponnyer.

jag har sätt Dany på tävlingar, och har alltid tänkt ''ååh om den ponnyn bara var min...''.
de som var Jonna's verklighet var min dröm, men som sedan blev min verklighet!

Först fick jag rida Ben Clien, en ren rasig connemara (hoppas nu han var de, haha).
En otroligt fin ponny!
super mysig och sjukt fin.

''Ben''


(ignorera om jag gör någon cp min, men pallar inte redigera bilderna)

Sen fick jag prov rida Gun's Dany.
Jag vill lova, att när jag satte mig upp på den ponnyn och fick känna hur han var, blev jag som ett litet barn på julafton! det går inte att förklara med ord hur lycklig jag var!
han är som min shettis Pluto, och därför fastnade jag för honom.
han är raka motsattsen till Finesse, och de gjorde de ännu mer intressant.

jag åkte och red honom 2 ggr till innan vi bestämde oss för att köpa honom.

så förra veckan, på torsdagen var jag på veterinärs besikting.
och han gick igenom som ni säkert fatta.

i måndags åkte vi och köpte honom, skrev på papprena och han blev MIN.

onsdagen hämtade vi honom, min dröm.

kan fortfarande inte fatta att han är M I N!
bara min, de som en gång var min dröm blev senare min verklighet!

jag är så otroligt tacksam för att mina föräldrar köpte denna otroligt fina ponny till mig...
de finns inte ord hur tacksam jag är!

och tack Jonna och Lotta för att jag fick komma flera gånger och rida honom!

Gun's Dany, min dröm


jag lovar att jag var så otroligt glad vah.. mamma sa att jag såg ut som världens lyckligaste när jag satt på den ponnyn.









Till alla er som undrar vad Dany kostade.

Han kostade P E N G A R så till alla er som tänkt fråga, svaret är pengar.

/ Caroliiiiiiiiiine

Kommentarer
Postat av: Olivia :)

Ååh, han e så fiin! Men om jag ska vara ärlig så tycker jag nog finesse är lite finare (a)

Jag vill också ha en häst...

2011-09-03 @ 20:57:36
Postat av: Olivia :)

Kan du inte berätta hur du tänkte med ledtråd bilden ? ;)

2011-09-03 @ 20:59:47
Postat av: Wilma Glans

Vilken ponny! GRYM asså, hoppas ni får ett kul liv tillsammans!!:D<33333333333



/Wilma

2011-09-04 @ 09:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0